R&B·Soul·Bluse

Christina Aguilera - Reflection

로만짜 2015. 5. 10. 00:00

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Christina Aguilera
Reflection
Mulan OST 1998

 
 
Look at me
You may think you see
Who I really am
But you'll never know me
Every day
It's as if I play a part
Now I see
If I wear a mask
I can fool the world
But I cannot fool my heart

Who is that girl I see
Staring straight back at me?
When will my reflection show
Who I am inside?

I am now
In a world where I
Have to hide my heart
And what I believe in
But somehow
I will show the world
What's inside my heart
And be loved for who I am

Who is that girl I see
Staring straight back at me?
Why is my reflection
Someone I don't know?
Must I pretend that I'm
Someone else for all time?
When will my reflection show
Who I am inside?

There's a heart that must be
Free to fly
That burns with a need to know
The reason why

Why must we all conceal
What we think, how we feel?
Must there be a secret me
I'm forced to hide?
I won't pretend that I'm
Someone else for all time
When will my reflection show
Who I am inside?
When will my reflection show
Who I am inside?
 
 
 
날 봐요
당신은 내가 누군지 안다고 생각하겠지만
알 수 없을꺼예요
모든 날들이 가식인걸요
이제야 알겠어요, 가면을 쓰면 세상은 속일 수 있겠지만
내 마음은 속일 수 없다는걸요

내 눈에 보이는 저 소녀는 누구일까요
날 계속 뚫어지게 쳐다보는
물에 비친 나의 그림자는 언제쯤 나의 진짜 모습을 비춰줄 수 있을까요

난 지금 내 마음을 숨겨야만하는 그런 세상속에 있죠
내가 믿고 있는것 조차도
하지만 어떻게든 세상에 보여주겠어요
내 속의 진심을
나의 진짜 모습으로 사랑 받을래요

내 눈에 보이는 저 소녀는 누구일까요
날 계속 뚫어지게 쳐다보는
왜 물위에 비친 나의 그림자는 내가 알지 못하는 사람인걸까요
꼭 이렇게 나의 모습을 계속 감춰야 하는걸까요
나의 그림자는 언제쯤이나 나의 진짜 모습을 비출 수 있을까요

그곳엔 자유롭게 날아야 할 마음이 있죠
왜 우리 모두가 우리의 생각과 감정을
감춰야 하는지 알고 싶어하는 그 마음이
꼭 숨겨야 하는 비밀이 있는것일까요

더이상은 내 모습을 속이지 않겠어요
언제쯤 나의 그림자는 내 진짜 모습을 비춰줄까요
나의 그림자는 언제쯤 나의 모습을 비춰줄까요
 
  
박정현 - 내 안의 나를